Radera en redovisning
Om en redovisning registrerats av misstag och behövs raderas kan du göra detta i Expense
Hur en administratör raderar en redovisning
- Gå in via Lista alla > välj valfri redovisning > Fliken Redovisning > Radera
Är det en reseräkning kommer du kunna se radera knappen i första vyn du kommer in på - Om radera knappen inte är synlig beror det på att redovisningen är i fel status, den måste vara Pågående eller Underkänd för att hela redovisningen skall kunna tas bort
Om en redovisning raderas ifrån Expense kan detta inte återkallas av er som administrerar i systemet. Så var uppmärksam vid eventuell radering att inte fel redovisning tas bort
Hur en användare raderar en redovisning
- Gå in på vald pågående redovisning > Fliken redovisning > Radera
Är det en reseräkning kommer du kunna se radera knappen i första vyn du kommer in på - Är redovisningen du önskar att radera inlämnad och ligger hos din chef eller administratör måste du kontakta dem och be dem att underkänna redovisningen först, innan du kan fullfölja ovanstående steg
Att radera en redovisning är endast möjligt att göra i det webbaserade verktyget för tillfället
Radera ett utlägg eller registrerad milersättning
Vid scenario om en användare registrerat ett utlägg eller milersättning där endast en av raderna skall raderas kan du följa dessa steg
Samma steg gäller oavsett om man är en administratör eller användare:
- Gå in på vald redovisning som innehåller utlägg > klicka på inköpsstället/beloppet/orten i första vyn > Radera
- Gå in på vald redovisning i fliken milersättning > klicka på raden där milersättningen är registrerad > Radera
Gäller det en transaktion som önskas att raderas och det gäller ett företagskort kan detta inte utföras så hela redovisningen måste matcha leverantörsfakturan som banken skickar till er organisation.