Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

För den som administrerar (för användare)

Om du blivit tilldelad rollen som administratör åt en annan person i Expense får du en meny på startsidan som heter Administrera konton.

Här ser du de redovisningar du har tillgång till, och du kan hjälpa till med att:

  • Koppla kvitton

  • Bifoga underlag

  • Bokföra inköp

 

Obs! Funktionen är i nuläget endast tillgänglig i webbversionen.

Aktivera appen för personer du administrerar

För att du ska kunna hantera en annan persons konto i appen krävs att en behörig administratör hämtar en registreringskod åt dig.

Så här gör administratören:

  1. Gå till Administrera → Personer och välj den aktuella personen.

  2. Öppna fliken Mobila enheter.

  3. Klicka på Lägg till enhet.

  4. En unik registreringskod visas, som används för att lägga till personen i appen.

Växla användare i appen

För att kunna administrera flera personer behöver du växla användare i appen.

  • iPhone:
    Gå till Personikon → Växla användare → Plus-ikonen → Fyll i unik registreringskod.

  • Android:
    Gå till Tre prickar (uppe till höger) → Växla användare → Plus-ikonen → Fyll i unik registreringskod.