För den som administrerar (för användare)
Om du blivit tilldelad rollen som administratör åt en annan person i Expense får du en meny på startsidan som heter Administrera konton.
Här ser du de redovisningar du har tillgång till, och du kan hjälpa till med att:
-
Koppla kvitton
-
Bifoga underlag
-
Bokföra inköp
Obs! Funktionen är i nuläget endast tillgänglig i webbversionen.
Aktivera appen för personer du administrerar
För att du ska kunna hantera en annan persons konto i appen krävs att en behörig administratör hämtar en registreringskod åt dig.
Så här gör administratören:
-
Gå till Administrera → Personer och välj den aktuella personen.
-
Öppna fliken Mobila enheter.
-
Klicka på Lägg till enhet.
-
En unik registreringskod visas, som används för att lägga till personen i appen.
Växla användare i appen
För att kunna administrera flera personer behöver du växla användare i appen.
-
iPhone:
Gå till Personikon → Växla användare → Plus-ikonen → Fyll i unik registreringskod. -
Android:
Gå till Tre prickar (uppe till höger) → Växla användare → Plus-ikonen → Fyll i unik registreringskod.