Dagliga transaktionsuppdateringar för Entercard i Expense
Vi har glada nyheter för alla kunder som använder Entercard i Expense! Från och med 17 november (preliminärt datum) kommer vi att gå över från månatlig filöverföring till dagliga transaktionsuppdateringar.
Vad innebär förändringen?
Tidigare har Entercard-transaktioner importerats en gång per månad, i samband med att kortfakturan skapats.
Det har inneburit att transaktionerna blivit tillgängliga först vid månadens slut.
Med den nya lösningen kommer transaktioner istället att uppdateras dagligen.
Det betyder att om en användare gör ett köp idag, kommer transaktionen att vara synlig inom 1-2 dagar. Användaren kan därefter direkt kategorisera sitt köp och förbereda sin redovisning i god tid.
Precis som tidigare kommer användaren att lämna in sin redovisning i samband med att kortfakturan skickas för perioden. Har ni privata kort inom organisationen kan användaren lämna in sina transaktioner löpande.
Fördelar med den nya lösningen
-
Transaktioner syns snabbare – inom 1-2 dagar
-
Bättre överblick och enklare hantering av utlägg
-
Möjlighet att löpande kategorisera köp
-
Mindre administrativt tryck vid månadsslut
Behöver jag göra något?
Nej, denna förbättring sker automatiskt för alla kunder som använder Entercard.
Det tillkommer ingen extra kostnad, och ni behöver inte göra några ändringar i era inställningar.
När sker övergången?
-
Planerat datum: 17 november
-
Fullt i drift: Senast i slutet av november
-
Om datumet justeras kommer vi att uppdatera er i god tid.
Mer information
Entercard kommer att skicka ut mer detaljer kring förändringen i samband med lanseringen.
Frågor eller support
Om ni har några frågor är ni varmt välkomna att kontakta oss.