Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Administrera åt andra användare (för administratörer)

Om ni har en organisation där vissa medarbetare behöver hjälp med sina redovisningar kan ni använda funktionen Administrera konton. Den gör det möjligt för en person att hantera kvitton, underlag och rapporter åt en annan användare.

Aktivering av inställning

För att aktivera denna funktion behöver organisationen ha ett internt konto kopplat till varje användare, t.ex. ett kostnadsställe eller medarbetarens namn.

  1. Gå till Administrera → Personer.

  2. Välj den person som ska hjälpa en annan medarbetare.

  3. Öppna fliken Administrera konton.

  4. Välj det interna konto (kostnadsställe, namn eller motsvarande) som används i organisationen och klicka på Spara.

Aktivera e-postaviseringar

För att den som administrerar ska få aviseringar när det finns redovisningar att hantera kan extra e-postmottagare läggas till.

  1. Gå till Administrera → Personer och välj den person som ska få hjälp.

  2. Öppna fliken Extra e-postmottagare.

  3. Lägg till den person som ska motta e-postaviseringarna.