Ett smartare sätt att synka data
Vi vet att det är tidskrävande och riskabelt att manuellt hålla medarbetar- och kontodata uppdaterad mellan olika system. Därför är vi otroligt glada att presentera vår nya funktion Anpassad Import – den största funktionen under Q2, och kanske hela året!
Med Anpassad Import kan dina ekonomisystem automatiskt mata in data i vår plattform varje natt. Oavsett om det handlar om nya anställningar, uppdaterade avdelningar eller interna konton, så hålls din information i synk – utan manuell hantering.
Funktionen gör det möjligt för dig som kund att skicka dina egna datafiler (t.ex. CSV, tab-separerade eller semikolonseparerade filer) till oss, och få dem automatiskt importerade till vårt system varje natt.
Det betyder: inget mer manuellt arbete, inga fler fel, alltid uppdaterad information.
Vi stödjer i dagsläget fem typer av importer, bland annat:
Anställd-data
Anställd internakonton
Interna konton
Interna kontoadministratörer
Skicka in exempeldata
Vi behöver en provfil från er i CSV eller textformat.
Konfigurera i portalen
Navigera till:
Expense Portal → Administrera → Inställningar → Anpassad Import → Ny Anpassad Import
Bestäm filprefix
Exempel: EMPLOYEE_DATA_
. Endast filer med detta prefix behandlas som anställdimporter.
Definiera mappningsregler
Baserat på kolumnordning (index) eller kolumnnamn. Index är att föredra om filstrukturen aldrig ändras.
Lägg till SFTP (om aktuellt)
Våra utvecklare lägger till kundens SFTP-detaljer i databasen.
Klart!
Filen kommer nu att importeras automatiskt – varje natt.
Sparar tid
Minimerar fel
Säkerställer aktuell data
Flexibelt och framtidssäkert
Vill du aktivera Anpassad Import? Kontakta Expense Support Team för att veta mer.